طبس-سیدابوالفضل حقانی-نمایندگی یزد فردا: جشن بزرگ روز طبس در هشتمین روز از بهار خوش درخشید. دراین مراسم که از برنامه های شاد ومتوع ازجمله :خاطره گویی به زبان محلی،سرودهای زیباومسابقه واهدای جوایز برخوردار بود،هنرمندان طبسی به اجرای برنامه های هنری جذاب پرداختند.

امام جمعه،فرماندار و مسئولان ادارات و نهادها در این همایش حضوری پر رنگ داشتند.

در این جشن صمیمی حجةالاسلام مهاجریان:با توصیف شاد بودن در قالب اسلامی و مقارن با ارزشهای انقلاب به چند نکته مزاح پرداخت و شادی را به دلهای مومنین هدیه نمود. عزیز بهزادی-فرماندار طبس:از کار بسیار ارزشمند شورای شهر- شهرداری - نمایندگی میراث فرهنگی و ستاد تسهیلا ت مسافرین نوروزی در طبس،تشکر کرده و یادآورشد:که با توجه به بعد مسافتهای طولانی کویر،این گونه جشنها می تواند قوای سفر را در میهمانان نوروزی دوچندان کندو آنان را با خاطره ای زیبا و دانستنیهای فراوان در مورد شهرستان طبس بدرقه نماید.

علیرضا عبدالرحیمی،عضو شورای شهرطبس و دبیرجشنواره مذکور گفت:از آنجا که طبس بعنوان بزرگترین شهرستان خاورمیانه محسوب می شود و با بیش از 250 اثر تاریخی و اماکن توریستی و رفاهی،خود را بعنوان قطب گردشگری استان یزد و کشور عزیزمان ایران نشان داده است،برگزاری اینگونه جشنها را برای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان مفید دانست و نیز تاکید کرد:که بر اساس اصالتمان بیشتر از گذشته برای شناشاندن طبس فعلیت خواهیم کرد. هنرمندان صنایع دستی:با هنرهای مسگری(کنده کاری برروی مس)،قالی و گلیم بافی،ورزش باستانی،صنایع تجسمی، در کنار زنان با ذوق طبس به نمایش کار خود پرداختند.عده ای نان محلی می پختند ودر گوشه ای دیگر غذا های محلی طبخ می شد و بالاخره کارگاه آزاد نقاشی دایر بود و جوایز فراوان برای مسافرین نوروزی در این جشنواره تدارک دیده بودند. عبدالرحیمی،مسئول کمیسیون امور فرهنگی شورای شهرطبس،از همت مهندس بورنگ-شهردار خوشفکر،جوان وپویای طبس و ازنمایندگی سازمان میراث فرهنگی در شهرستان و همچنین فعالیت مبتکرانه و خلاق بانوان کانون فرهنگی-هنری عفاف تقدیر و تشکر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا